TÜBİTAK RUTE'nin Geliştirdiği Eskişehir 5000 Raylara İndi Türkiye’nin ilk yerli ve milli elektrikli anahat lokomotifi Eskişehir 5000'in adını Cumhurb
TÜBİTAK RUTE’nin Geliştirdiği Eskişehir 5000 Raylara İndi
Türkiye’nin ilk yerli ve milli elektrikli anahat lokomotifi Eskişehir 5000’in adını Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan Eskişehir’deki toplu açılış töreninde açıkladı.
Cumhurbaşkanı Erdoğan toplu açılış töreninde TÜRASAŞ Fabrikasına canlı bağlantı yaptı. TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Hasan Mandal ile görüşen Erdoğan, Eskişehir 5000’i ilan etti.
Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın verdiği direktifle Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Yardımcısı Enver İskurt, Vali Yardımcısı Kübra Kurtoğlu Vural, TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Hasan Mandal, TÜRASAŞ Genel Müdürü Mustafa Metin Yazar, TCDD Genel Müdürü Hasan Pezük, TCDDT Genel Müdürü Ufuk Yalçın ve TÜBİTAK RUTE Müdürü Dr. Tolgahan Kaya kurdelayı kesti.
Türkiye’yi bir alanda daha dışa bağımlılıktan kurtaracak olan Eskişehir 5000 resmi olarak raylara indirilmiş oldu.
Eskişehir 5000, Avrupa Birliği Demiryollarında Karşılıklı İşletilebilirlik Teknik Şartnamesi (TSI) sertifikasına sahip olmasıyla dikkat çekiyor. Yük ve yolcu taşımacılığı yapabilecek lokomotif, 140 km/s hıza sahip yeni nesil bir elektrikli anahat lokomotif olarak benzerlerinden ayrılıyor.
İhracata Kapı Aralıyor
Eskişehir 5000 ile anahat lokomotiflerinde yer alan Tren Kontrol ve Yönetim Sistemi, Cer Sistemi, Cer Trafosu, Cer Motoru, Cer Konverteri, Cer Kontrol Ünitesi ve Yardımcı Güç Ünitesi gibi kritik alt bileşenlerin de yerli olarak geliştirilmesi ihracata da kapı aralıyor. E5000 için geliştirilen tüm ana bileşenler ayrı birer ürün olarak ihraç edilebilir kritik teknolojiye sahip olmaları açısından önem taşıyor. Bu ürünler, TCDD Ulaşım A.Ş. bünyesindeki mevcut lokomotiflerde de hem yedek parça hem de modernizasyonları kapsamında kullanılabilecek.
500 Lokomotif Üretilecek
TÜBİTAK RUTE – TÜRASAŞ iş birliğinde hayata geçen E5000 sayesinde Türkiye, 10 yılda ihtiyaç duyduğu 500 adet lokomotifi üretebilecek. Bu sayede en az 2 milyar avro cari açığın kapatılmasına katkı verecek. Buna ek olarak tasarımları da Türk mühendisler tarafından gerçekleştirilen lokomotif ile kritik sistemlerin bakım ve onarım süreleri çok daha kısa hale gelecek. Bakım ve onarım maliyetleri, oluşturulan ekosistem ile çok daha aza indirgenecek. Bu sayede yine en az 2 milyar avro daha ülkemizde kalacak.
YORUMLAR